هنرآموز کامپیوتر

این وبلاگ برای تعاملی بین هنرآموزان، فارغ التحصیلان و هنرجویان رشته کامپیوتر هنرستان طراحی شده است

هنرآموز کامپیوتر

این وبلاگ برای تعاملی بین هنرآموزان، فارغ التحصیلان و هنرجویان رشته کامپیوتر هنرستان طراحی شده است

اعلام آمادگی همکاران

در نشستی که با مولف محترم کتاب زبان تخصصی آقای قاسمی نژاد داشتیم، ایشان اعلام آمادگی کردند که نظرات و پیشنهادات مدرسین گرامی این درس را به صورت حضوری (در همایش ها) یا مکتوب دریافت و بررسی کنند.

چند روز پیش همکاران خوب ما از مرکز یکی از استانهای کشور، به دفتر برنامه ریزی و تالیف آمدند و برای همکاری و تالیف کتاب در درس های کاردانش و فنی حرفه ای اعلام آمادگی کردند، آقای مهندس مقیمی(معاونت دفتر) و خانم دکتر عطاران از پیشنهاد ایشان استقبال کردند و شرایط مورد نظر دفتر در تالیف را برایشان توضیح دادند. این دوستان محترم همچنین اعلام کردند که در مورد تصحیح برخی کتابها نظراتی دارند که قرار شد به صورت مکتوب برای دفتر ارسال کنند.

ای کاش "آقای..." نیز که نظر زیر را برای پست "کتاب شبکه" گذاشته اند، اشکالات موردنظرشان را به گونه ای که قابل استفاده باشد، برای ما ارسال فرمایند. کلی گویی و چراهای بدون جواب مطرح کردن مسئله ای را حل نمی کند و برای بهبود کار کمکی نمی نماید.

"با سلام

نمی دانم از این کتابها بنالم یا به درگاه خدا شکر کنم؟!
این کتاب ها باید ویرایش فنی و نگارشی شوند. چرا تنها یک نفر باید نویسنده ی کتابی باشد که سرنوشت هزاران نفر به آن گره خورده است؟ چرا یک گروه ویرایش قوی نباید روی تدوین این کتاب ها نظارت داشته باشند؟ چرا همان اشکال های سال های قبل باید در این کتاب ها باشند؟
ما که دیگر خسته شده ایم!"

کتاب شبکه

خانم جمیله درساره از همکاران محترم شهر بندرعباس مطلب زیر رو نوشتند.

"با سلام و خسته نباشید حضور سرکار خانم طزری

از اطلاع رسانی شما ممنونم.
کتابها خوشبختانه به دستمان رسیده است. مبحث کابلهای کواکسیال در صفحه 47 به صورت مطالعه آزاد قرار داده شده اما در صفحه 70 که خلاصه مقایسه کابلها می باشد کابلهای کواکسیال نیز در لیست قرار دارد که به هر حال باید در مورد کابلهای کواکسیال توضیح داده شود. یعنی در عمل این مبحث حذف نشده است.
کتاب از نظر محتوا خیلی خوب است. دستتان واقعا درد نکند اما یک سوال دارم. فکر نمیکنید حجم کتاب ( 270 صفحه ) برای نیمسال دوم کمی زیاد باشد؟ طبق شمارشی که من انجام دادم کلا 14 هفته در نیمسال دوم داریم. البته من خیلی خوشبینانه در نظر گرفتم. چون نیمسال دوم از اول بهمن شروع شد. یعنی 8 هفته در سال 87 داریم. دو هفته فروردین هم تعطیل است. یعنی دو هفته دوم فروردین را داریم و با فرض اینکه کل اردیبهشت را نیز در نظر بگیریم 4 هفته هم در اردیبهشت داریم... اگر شمارش کنیم 14 هفته می شود . محتوای کتاب 17 فصل می باشد.
یعنی باید هر هفته بیش از یک فصل تدریس کنیم. که زمان خیلی کم است.
تازه در این برنامه زمانی برای آزمون در نظر گرفته نشده است و همچنین مطالب بخش دوم که به صورت عملی می باشد زمان بیشتری نیاز دارد. اگر کسی طرح درس در این زمینه دارد لطفا به ما هم ارسال کند. البته در این زمینه بنده سعی می کنم طرح درس را تهیه کنم.
اگر می شود متن را مستقیما در وبلاگ کپی کنید چون خیلی از همکاران بخش نظرات را مطالعه نمی کنند.
بسیار سپاسگذارم."

با توجه به اینکه در حال حاضر مشغول بررسی و تصحیح کتاب شبکه های رایانه ای برای سال آینده هستیم خوشحال می شویم که نظرات سایر همکاران را نیز در این زمینه داشته باشیم.

کتابهای ترم دوم

بدینوسیله به اطلاع می رساند که تمامی کتابهای ترم دوم رشته کامپیوتر فنی و حرفه ای قبل از شروع ترم به چاپ رسیده اند. به منظور دریافت هرچه سریعتر کتابها با ادارات آموزش و پرورش مربوطه تماس بگیرید. 

همچنین برای دریافت فایلهای  PDF کتابهای این رشته می توانید به سایت http://www.tvoccd.sch.ir  مراجعه نمایید.

بخشی از کتابهای درسی سال آینده نیز آماده شده است و به زودی همه کتابهای رشته کامپیوتر به دفتر چاپ ارسال می شود. در اینجا لازم می دانم از همکاری همه دوستانی که در این مدت با پیشنهادات و انتقادات خود ما را در بررسی و رفع اشکالات و به روز کردن مطالب کتابها یاری نمودند، تشکر کنم.

امیدوارم این همکاری ها ادامه پیدا کند و سایر عزیزان نیز ما را از نظرات خود بهره مند سازند.