هنرآموز کامپیوتر

این وبلاگ برای تعاملی بین هنرآموزان، فارغ التحصیلان و هنرجویان رشته کامپیوتر هنرستان طراحی شده است

هنرآموز کامپیوتر

این وبلاگ برای تعاملی بین هنرآموزان، فارغ التحصیلان و هنرجویان رشته کامپیوتر هنرستان طراحی شده است

نظرات همکاران

از اونجایی که یکی از اهداف من از تشکیل این وبلاگ تعامل و تبادل نظر با هنرآموزان و هنرجویان محترم رشته کامپیوتر است؛ در این پست لازم دیدم نظر دو نفر از همکاران محترم رو که زحمت کشیده و در بخش نظرات، پیغام گذاشته بودند را بنویسم تا سایر هنرآموزان و هنرجویان عزیز هم نظراتشون رو بفرمایند و موافقت یا مخالفت خودشون رو اعلام کنند. 

سرکار خانم جمیله درساره:

سلام
هنوز کتاب به دست ما که در بندرعباس تدریس می کنیم نرسیده...ولی
PDF
هاش رو داریم و از روی اون تدریس می کنیم....
محتوای کتاب به نظرم خیلی نکات ریز رو که اصلا و ابدا به درد هنرجو نمی خوره رو عنوان کرده و به نظرم کتاب رو می شد توی 100 صفحه به صورت مفید و مختصر خلاصه کرد...
بحث مدار منطقی که بیشتر کاربردی بود و به درد هنرجو می خورد را حذف کردن که به نظر من اشتباه محض است...
اینکه الان کتابها به دست ما می رسه اصلا جای تقدیر و تشکر نداره .... کلی دردسر داشت درس دادن به شاگردا بدون داشتن کتاب.... هنرجوها کلی پول کپی دادن...
دیگه بعد از 2 ماه کتاب اومدن اگر نمی اومد سنگین تر بود.... چون به درد ما که دیگه نمیخوره .... با بدبختی درس دادیم.....
ممنون می شم اگه دیگران هم نظر بدن.... لطفا از دید هنرآموزان هم بنویسید.... نه فقط از دید کسی که کتاب رو تالیف کرده.....
به هر حال از زحمات شما ممنونم..... 

 

سرکار خانم مهناز کارکن:

اما درس سخت افزار :
کتاب جدید خوراک یک مشت انسان فرصت طلبه که بتونند صدها و بلکه هزاران سوال باب طبع کنکور ازش در بیارند بواسطه ی محتوای حفظی که پیداکرده.بنظر نمیاد سنجش محفوظات در کنکور رشته ی کامپیوتر که شاید بشه گفن تو زمینه ی خدمات فنی ترین رشته مال ماست،ملاک ارزیابی هنرجوی شایسته باشه. بنظر شما هست؟
ای کاش بازهم کمیسون روی این مساله می ایستاد!!!
شاید بد نباشه بررسی کنید کدوم هنرجو از درس سخت افزار نمره ی خوب میاره؟ اونی که به حفظیات می پردازه یا اونی که در کنار محفوظات از سواد لازم برخوردار میشه؟ کاش اعضای غیر معلم کمیسیون می دانستند که سنجش چنین درسی به نظر من اعتبار کنکور این رشته را کم میکنه، چرا که ماهیت این رشته و هدف تربیت هنرجویی که باید به مقطع بالاتر علمی صعود کنه، با ارزیابی توسط درسهایی از این دست تعیین نمیشه!
تعجب میکنم از اینکه اینقدر دوستان عالی فکر کردند و زبان تخصصی را به دروس کنکور اضافه کردند و اینقدر ... که درس سخت افزار را حذف نکردند. این درس بر دم کلفتی سودجویان کلاسهای کنکور و طراحان سوالات کتابهای کمک درسی کنکور می افزاید.
ببخشید. نظر شخصی بود که کاملا قابل حذف است نه تامل

 

از این همکاران محترمی که وقت می گذارند و ما رو از نظرات خود مطلع می نمایند؛ صمیمانه متشکرم.

نظرات 9 + ارسال نظر
معلم سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 10:57

با سلام
سرکار خانمی که از بندرعباس نظر داده بودند و گفتند نیازی به کتاب نیست ایا این درس را تمام کردند یا اینکه نه؟ احتمالا مطلب کتاب پارسال را تدریس کرده اند.
تنها استانی که در دوره تابستان شرکت نکرده بودند استان هرمزگان بود که به نظر می رسد جلسه شیوه تدریس این درس برای انجا نیاز باشد.
بیشتر کسانی که با محتوی کتاب جدید مخالف هستند و کتاب قدیم را ترجیح می دهند رشته آنها کامپیوتر نیست؟ و گرنه مطمئنا می داند که این مطلب به نسبت مطلب مدار منطقی (که نه دانش اموز گرایش نرم افزار متوجه می شد و نه مطلبی بود که در ادامه تحصیل هنراموز با ان درگیر می شد) کاربردی تر است.
درباره نکته ای بودن کتاب و نکات ریز داشتن موضوع خلاف موردی است که در ابتدای مطلب به ان اشاره شده است زیرا در صورتی که چنین باشد نمی توان ان را در ۱۰۰ صفحه بیان کرد. همین الان که مطلب تا این حد توضیح داده شده است خیلی ها در تدریس و فهماندن ان مطلب مشکل دارند تا چه رسد به اینکه مطلب در ۱۰۰ صفحه خلاصه می شد.
از طرفی مطلب طوری است که بسته به مدرس ان کتاب دارد می توان این مطلب را روخوانی کرد و می توان هر فصل را در هر هفته ۷ ساعت عملی کار کرد.
لطفا دوستانی نظر دهند که
۱- کامپیوتری باشند.
۲- کنکوری نباشند (خود من با کنکوری بودن این درس مخالف بودم و پیشنهاد کردم این درس در ترم دوم و شبکه در ترم اول ارائه شود و شبکه کنکوری و سخت افزار نهایی باشد. یکی از دلایل کمیسیون که با خذف این درس در کنکور مخالف بودند این است که در این صورت مطلب روخوانی خواهد شد و به درستی تدریس نمی شود مگر اینکه نهایی باشد.
۳- خانم نباشد!(آقایان هم نظر دهند).معمولا خانم ها از جنبه عملی ضعیف هشتند و بیشتر به جنبه تئوری درس می پردازند و هنرآموز بیچاره را محبور به خفط تمام مطلب می کنند. در صورتی که نمره تئوری و عملی این درس اگر در نظر گرفته شود و اعمال شود می توان نتیجه گرفت بیشتر این درس باید عملی تدریس شود.
با تشکر موفق باشید

عباس یکشنبه 10 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 01:07 http://www.rafsanjangrp@yahoo.com

من با نظر همکاران موافقم که یک اشتباه بزرگی صورت گرفته و آن حذف بخش علمی مدار منطقی است که باعث افزایش بار علمی دانش آموزان شده بود . در واقع اکنون این درس کاملا کاربردی شده و بیشتر به درد کارآموزان کاردانش می خورد که هدف بازار کار هستند نه به در د هنرجویان رشته فنی کامپیوتر .
اما همکار محترم می توانست از کلمات بهتری جهت بیان نظر خود استفاده کنند .

لیلا گائینی دوشنبه 11 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 15:16 http://computergroup.blogfa.com/

من کامپیوتری هستم و شخصا در دوره تابستانی درسسخت افزار شرکت داشتم. همه عزیزانی هم که در این جلسات حضور داشتند به خوبی می دانند که به تنها نکته ایکه در این دوره اشاره نشد، روش تدریس بود. من به نوبه خودم با محتویات این کتاب مشکلی ندارم اما همه آقایان کامپیوتری و با تجربه هم می دانند با این همه درس و نرم افزار جدید و دروس کنکوری دیگر و کمبود امکانات از جمله فقدان قطعات جدید و خیلی قدیمی در مدرسه و بسیاری مشکلات دیگر، یاگیری این حجم از مطالب برای دانش آموزان تقریبا غیر ممکن است. 3 ماه زمان شاید برای خود هنرآموزان هم کم باشد چه رسد به دانش آموزان.
به هر حال هر چه بود گذشت چون به تازگی خبری رسیده که کتاب سخت افزار برای سال آینده تغییر خواهد کرد و هم اکنون در دست تالیف است!!!!

سلام خانم گائینی
می شه بفرمایید این خبر رو از کجا شنیده اید؟!؟؟؟؟
تا این لحظه در دفتر برنامه ریزی و تالیف که تنها ارگان تصمیم گیرنده در مورد چنین موضوعاتی است؛ تصمیمی مبنی بر تغییر محتوای کتاب سخت افزار گرفته نشده است! چه برسد به اینکه در دست تالیف باشد!!!

سیده فاطمه کمالی چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 08:22

کتاب سخت افزار که بعد از ۲ ماه آمده است و ما کلی مباحث مدار منطقی را تدریس نمودیم در سر دو راهی قرار گرفتیم نمی دانیم که مباحث جدید سخت افزار جز سوالات کنکور کاردانی پیوسته است یا مباحث قدیمی این کتاب.لطفا هر چه سریعتر ما را اطلاع دهید.

سلام
منابع کنکور سال 88 همان منلبعی است که در پست "تغییرات منابع کنکور کاردانی پیوسته رشته کامپیوتر" در همین وبلاگ قرار گرفته است.

افسانه پوربافرانی سه‌شنبه 10 دی‌ماه سال 1387 ساعت 08:49

گل بودو به سبزه نیز آراسته شد.

با مجود مشکلات فراوان در تدریس درس سخت افزار یک هفته به پایان ترم اعلام می شود که بارم بخش عملی کتاب ۱۰ نمره می باشد. حداقل 2 نمره آن به بخش بررسی نرم افزارهای معرفی شده در کتاب مرتبط می شود. من با وجود پی گیری های متعدد که همگی آقایان و خانم های محترم در جریان آن می باشند نتوانستم به این CD پرمحتوای سرگردان !!!!! برسم.!

سلام خانم پوربافرانی
من منظور شما را از اینکه نوشته اید "حداقل 2 نمره آن به بخش بررسی نرم افزارهای معرفی شده در کتاب مرتبط می شود. " متوجه نشدم و اما در مورد CD تا آنجایی که من می دانم و به شما هم اطلاع دادم آقای احمدی همه نرم افزارهای مربوطه را در اختیار آقای حبیبی قرار دادند تا ایشان در کلاس ضمن خدمت سخت افزار به دست همکاران برساند.
تعجب می کنم شما که خودتان با ایشان در تماس بودید چطور هنوز آن نرم افزارها را ندارید؟!؟!؟

بتول حجتی سه‌شنبه 10 دی‌ماه سال 1387 ساعت 19:13

با سلام خدمت همکاران گرامی از هنرآموز سخت افزار شهرستان گرگان هستم .من PDF این کتاب را هفته اول مهر گرفتم و تدریس انرا از همان ابتدا شروع کردم وبدون هیچ تعطیلی + 2 جلسه اضافه توانستم کتاب را تمام کنم و تقریبا تمام کارهای عملی کتاب ،منهای جوابگویی و بحث در مورد کل پژوهشها ،تعمییرات چاپگر و عیب یابی مانیتور را انجام دادیم(قابل توجه نگارنده محترمی که خانم ها را در بخش عملی سخت افزار ضعیف میدانند) کل کتاب را هم سر کلاس از نظر تئوری بررسی کرده و امتحان هم گرفته شد ودر مجموع کتاب با توجه به نیمسالی بودن آن سنگین و پر از جزئیات و در عین حال مفید فایده است. کاستن از بخش نمایشگر (که بیشتر مباحث نور رار دارد و نیاز به دانش فیزیکی دارد)و چاپگر(به خاطر انواع متفاوت آن و کم بودن انها در مدارس )میتواند کتاب را پرفایده تر کند .از نظر کنکور مطمئنا نوع سوالات بیشتر بر محفوظات تکیه خواهد داشت تا مفاهیم .

سام (کم کم دارم شک میکنم که ما کامپی سه‌شنبه 10 دی‌ماه سال 1387 ساعت 21:58

به نظر من در سوالاتی که به قول خانم کارکن ما فرصت طلبان و سود جویان(از 1000تومان 50 تومان)خیلی از اشکالات کتابها رو میشود . اگر اینها هم نبودند به مانند کبک بودیم و برف و روزی که سر از برف در می آوردیم خود را طشت پر از برف شکارچی میدیم . و بر خود مینازیدیم که عجب کتاب درسی نوشتیم (همه کپی از اینجا و اونجا و حتی بدون امتحان اینکه مطلب درست است یا خیر ) که بعد از 5 سال تدریس هنوز نتوانستیم مشکلاتش(غلط علمی و املایی) را حل کنیم انوقت سایت و وبلاگ و نظر خواهی و دفتر تالیف و کمیسیون تخصصی و... میزنیم که ای همکارا بیاید و نظر بدید کی که گوش کنه.
جالبه نه ؟!!! حتی به خودشون زحمت رفع غلط های آماده ای که برایشان داده بودیم را ندارند. بازهم دم همان کتابهای تست و کمک درسی گرم که منبع معتبر تر از کتاب درسی هستند یا حداقل کم غلط تر هستند.
به نظر من اگر کتاب را بجای افراد ... تالیف کنند به افرادی که در آن زمینه فعالیت دارند می دادند بهتر و درستر و کاربردیتر باشد.

سلام دوست عزیز
معلوم است آنقدر عصبانی بوده اید که همه ضرب المثلها را یک جا و در هم نوشته اید. لطفا منظور خود را واضح و به زبان شیوای فارسی بیان بفرمایید تا بتوانیم از نظرات شما استفاده کنیم.
در مورد غلط های آماده ای که "برایشان" داده بودید هم لطفا بنویسید که برای چه درسی! در چه تاریخی و با کدام شماره نامه فرستاده بودید تا پیگیری نموده و در تالیف های جدید استفاده کنیم تا شما دوست عزیز از مشاهده مجدد آن اشتباهات اینگونه ناراحت نشوید.
ما راضی به آزار هیچکس نیستیم.

مریم جمعه 13 دی‌ماه سال 1387 ساعت 15:44

نباید تغیر داد

چی رو نباید تغییر داد؟

یه همکار چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 15:58

سلام . وبلاگ خوبی دارید. می خواستم بپرسم آیا می شود راجع به کتابهای کاردانش هم نظرمون رو بدیم؟ که شاید یکی از مسئولین در این گروه صدای هنرآموزان و هنرجویان رو بشنوه؟
یا باید یه وبلاگ دیگه ترتیب داد؟. سپاسگزارم

سلام
از لطف شما ممنونم
بله خوشحال می شویم که همکاران محترم ما در مورد کتابهای کاردانش هم نظر خویش را بفرمایند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد